Glad Midsommar!!!

Idag har vi...

Vi började med att dela upp oss och åka och handla.
Jag, mormor, Ciara och Cilia i en bil och Magnus och Casper i en.

Vi brudar åkte först till Anna´s, mormor skulle kika på lite kläder

Cilia tyckte det var jätte skoj att röja runt i affären ;-) Anna tipsade om att sätta larm på henne så vi skulle höra om hon kom för nära utgången hehe, men vi klarade oss :-D
Jag (som egentligen inte skulle ha nåt) köpte en tunika och ett par leggings, i strl M !!! Kan ni tänka er! Det är säkert 10 år sen jag köpte medium på ett klädesplagg! Superfin var den, fixar ett kort senare...

Sen handlade vi mat, till en hel armé! Sen visade det sig att det bara blev, vi, mormor och morfar. Så... ja... ingen risk att vi skulle gå hungriga i alla fall... Det blev grillat...

Först brända mandlar som snacks ;-), champinjoner, majskolvar,

coktail tomater, fläskfilé och kycklingfilé, potatisgratäng, sallad, ett fat med tomater och mozzarella, "gucka", bea... ja, jag tror inte vi hade missat nåt ;-) Magnus agerade grillmästare.

Efterrätt hade Magnus oxå fixat... 2 st

cheescakes, som han hittat receptet på på internet, SUPERGODA var dom kan jag lova... och JA, jag är fortfarande proppmätt!

Här kommer lite mer bilder från dagen



Dom kunde inte hitta nån bättre plats att sitta på än köksgolvet ;-)
Casper var imponerad över att dom fick ostbågar FÖRE maten, då förstod han att det inte var nån vanligt dag ;-)




Ute på blomplockning. Ciara visar stolt upp alla FIINA blommor :-) Hon bar korgen hela tiden...




Två kransar blev det. Casper skulle då INTE ha nån... så han slapp ;-)

Nu säger vi snart Gnatt, men först...



TITTUT!!!!
Så här ser man ut efter att ha ätit en hel dag typ ;-)
Hon hade mat från håret ner till tårna kan jag lova! Härligt att få kladda hur mycket man vill hehe...

Hoppas att ni har haft en riktigt härlig midsommar!!!

I morgon åker vi till Myckelberget och sover kvar till på söndag!

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: solan

Men så fina kort...Blomsterflivkan är sååååå fin.

2010-06-26 @ 00:09:44
Postat av: Marie

Men guuud vilka härliga bilder!!!!

2010-06-28 @ 12:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0