Helgen...

Ja, här kommer äntligen lite bilder från helgen...

Ciara och Cilia tog en promenad med var sin dockvagn. Helst skulle dom naturligtvis ha den röda båda två ;-)




Ciara och Hampus lekte i lekstugan. Dom hade jätte mysigt! Ciara bjöd på "Faffe" ;-)




Lisa, Emma och jag gjorde en skattjakt till barnen. Mormor hade köpt "guldpengar" när hon var i Stockholm, på slottet... som fick vara skatten :-)
Vi började med att rita en karta...

som helt plötsligt låg på studsmattan! Vem hade lagt den där??? Vi följde kartan och hamnade i lekstugan!
Där hittade vi en ledtråd på en lapp. Man skulle gå till "en mörk grotta med grästak"... hm... vart kunde det vara...

Vi hamnade i jordkällaren... där fanns en till ledtråd... Den ledde oss till morfars vedbod...

Ledtråden vi hittade där tog oss till morfars traktor, där den sista ledtråden fanns. Vi skulle "över en liten bro och in i en mysig skog"...

Pojkarna var så duktiga och hittade naturligtvis skatten! 5 Stora guldpengar, i choklad så klart :-D .
Mycket uppskattat kan jag lova! Perfekt tidsfördriv, och jätte spännande ;-)

Vi har bara mumsat i oss en massa god mat hela helgen! Vi grillade och gjorde kolbotten!!! Sååå himla gott!!! Ser kanske inte mycket ut, men ni skulle bara veta! Så gott så det kn***** i munnen ;-) Man äter med händerna och naturligtvis på papptallrikar.


Morfar och Cilia hade sin vanliga diskusion... Ni skulle höra henne när dom två sätter igång hehe... Hon kanske tränar på Malungsmål ;-)

Hon gillade oxå Kolbotten så klart!

Varma härliga sommarkvällar tillbringar vi på altanen, undra vad vi gjorde innan vi hade den ;-)


Ikväll blev det grillade hamburgare... oxå det mumma...

Magnus och Robert har börjat slipa huset idag! Det händer lite när Robert kommer ;-) Ska bli så skönt när det är klart!!! Måste komma ihåg att dokumentera lite oxå!!!

I morgon åker hela ligan (Magnus, Casper, Ciara, Cilia, Malin, Robert, Moa och Amanda... alla utom jag så klart :-( ) och badar! Så himla orättvist!!!
Malin skulle steka pannkakor ikväll som dom skulle ta med sig och ha picknick... VILL OXÅ JU!!!! Men nu har jag bara två dagar kvar i alla fall, sen får jag oxå vara ledig!

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej, jag har en fråga till dig; kan jag få använda din bild på kolbotten i en broschyr som jag sätter ihop för en kulturrunda i Ljusnarsberg.



Jag behöver använda den tryckt i en broschyr och sedan på nätet. I den tryckta versionen kan jag av utrymmesskäl inte skriva ut upphovsman, men om du vill och om jag får använda din bild kan jag skriva ut det på vår hemsida och ev länk till din blog.



Med hopp om hjälp!

Jeanette

2012-03-20 @ 11:23:46
Postat av: Titti

Jätte roligt att Jeanette ville använda bilden på kolbotten! Jag har naturligtvis kontaktat henne ;-)

2012-03-20 @ 20:25:49
URL: http://titesbyebyefetto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0