"Comet"

Sitter och väntar på att nagellacket på mina tår ska torka.... har filat och målat, sen ska jag smörja när jag går och lägger mig tänkte jag... I morgon e det yoga igen, och det ser jag verkligen fram emot, men jag tänker inte skämmas över mina fötter och avflagnat gammalt nagellack den här gången ;-)

I kväll har Ciara lärt sig att kliva ur resesängen.... *suck* det var den "ron" det... har faktiskt funkat jätte bra att lägga henne i den. Hon har sovit HELA nätterna! Men men, nu var det slut på det.... får se om hon kommer upp inatt eller om hon ligger kvar...
Det är så lustigt. Casper är TOTALT tvärt emot. Han går ALDRIG ur sängen när han lagt sig för kvällen. Inte för någonting! Om han e kissnödig ligger han och ropar på oss tills nån kommer och då säger han att han e kissnödig och får så klart gå upp. Men aldrig att han skulle kliva ur sängen själv och komma ner... konstigt det där, att dom kan va SÅÅÅ himla olika!!!

I dag har min mamma varit på kurs om "Comet" hette det. Hur man hanterar barn, hon jobbar i förskoleklass (6-åringar). Det handlade om att man skulle ignorera dåligt beteende totalt (till en viss gräns naturligtvis) och berömma allt bra beteende.
Har hört det där förut och funderat lite på det.... Det är ju väldigt viktigt att man e 100% konsekvent.... men jag har SÅ HIMLA SVÅRT att ha is i magen när det flyger saker över huvet på mig en gång i kvarten, Casper är nämligen väldigt inne på att kasta saker just nu.... och Ciara härmar ALLT han gör och säger... så klart.... URDRYGT!!!!! Men det är klart.... som det är nu får dom ju mest uppmärksamhet när dom gjort nåt dumt, man står och skäller på dom, och gör dom nåt bra eller sitter stilla och leker tycker man det är lugnt och skönt och låter dom mest va ifred.... Hm.... ja, jag ska nog ta mig en funderare på "Comet"... det viktigaste är ju att både jag och Magnus är med på det och kör samma grej.
Egentligen är det ju verkligen värt att prova för det kan ju inte bli så mycket värre än vad det är idag tycker jag...

Nej, nu ska jag se om nagellacket har torkat och krypa ner under täcket...

Gnatt!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Anna

Clara klättrade aldrig ur sin spjälsäng .. Bytte till juniorsäng när hon var ca 1½ år kanske.. Och första månaden gick hon inte ur den heller,men sen började hon nån gång ibland men aldrig på natten utan när hon vaknat..Nu kan hon komma nån gång efter nattning,men säger man till på skarpen så ligger hon kvar :-) skönt tycker jag =) Kram

2010-01-26 @ 23:21:50
URL: http://annahanell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0