*SUCK* för denna nattning....

Ja, nu är vi verkligen inne i en URDRYG period vad gäller nattningen... Ciara får inte längre sova middag för då sover hon inte på kvällen, eller det tar JÄTTE lång tid innan hon somnar. Men om hon inte får sova middag så är hon så trött vid femtiden att det nästan inte går att hålla henne vaken så hon somnar i alla fall... Idag var en sån dag... igen.... och så lyckades hon klämma sig i grinden så hon blev jätte ledsen så klart... tio över fem somnade hon i Magnus knä på soffan.... och det går inte att hålla henne vaken eller väcka henne heller.... URDRYGT är det!!! Så här kommer jag inte ihåg att det var med Casper.
Magnus bar upp henne till hennes säng, tänkte om hon kanske kunde sova för natten endå, fastän det var så tidigt, men... nu sitter jag här med en klarvaken Ciara... som inte alls vill somna....

Natten som var var oxå en urdryg natt. Samma sak då, Ciara ville inte somna, Casper låg och hostade och väckte Cilia hela tiden. Slutade med att jag lyfte in Cilia till vårt rum, där hon då så klart vägrade somna om... vet inte när hon somnade.
Sen jag då mitt pucko.... inatt kom Casper in, det kändes som att jag sovit hur länge som helst, han frågade om han fick gå ner och slå på tv´n, men jag sa att han fick lägga sig hos oss en stund och försöka somna om. Och det gjorde han, när han sen vaknade efter en stund och frågade om han fick gå ner nu då sa jag att det fick han. Han gick ner, Magnus var ner och gjorde nåt, och när han kom upp igen frågade jag vad klockan var (hade min mobil på laddning)... 03.10 fick jag till svar! VA!!!!! SKOJAR DU MED MIG!? frågade jag "Klart jag inte gör" fick jag surt som svar.... Men gud Casper då... hahahaha, då har jag skickat ner honom klockan tre på morgonen för att titta på tv!!!!! Helt sjukt... Var helt säker på att klockan var i alla fall sex halv sju!!!! Kommer aldrig att sova utan klocka igen i alla fall.... stackarn....
Sen kom Ciara oxå in till oss och Casper låg och hostade hela tiden så Magnus och han gick och la sig i barnens rum. Då vaknar Cilia..............!!!!!!!!!!!!!!! Fyra fixade Magnus välling till henne, och då somnade hon om efter en stunds protester!!!!! Det blev inget dagis för nån av barnen, Casper fortfarande jätte hostig och ingen av oss hade ju sovit nästan nåt på hela natten!

Nej fy för dessa nätter!!!!!!!!

Hoppas Hoppas Hoppas att det blir ändring på det snart, för så här orkar då inte jag hålla på så värst länge till kan jag säga....

Nu till nåt helt annat.... jag e sååå himla sugen på att färga håret rött! Har haft det några gånger och vet att jag trivts jätte bra i det, så idag blev jag så himla sugen att färga det igen! Synd att Emma skulle åka och hälsa på Systeryster med familj i Borlänge, annars hade jag varit rödhårig nu ;-) . Jaja hon skulle fixa det nästa gång hon kommer... till helgen.... :-D Tur jag har dig Emma, min "personliga frisör" hehehe...

Nu tycker jag att det låter som att Ciara håller på att somna... Casper somnade för en stund sen... kanske skulle ta och försöka smyga mig ner.....

Ha dé!

//Tite


Kommentarer
Postat av: Anna

Va duktig du har blivit på att uppdatera haha.. Jag vet hur de var när vi slutade med att få clara att sova,men de funkade inte för hon var skit trött vid 5,Så nu sover hon 30-45 minuter,och de funkar inte alltid hon vill somna men då drar ja ut henne i vagnen då somnar hon,så nu sover hon middag mellan 12-14 nån gång sen lägger vi henne ca 19:30 förutom helgerna då får hon ha mys med oss då somnar hon vid 8 ca :)

2010-02-05 @ 21:45:07
URL: http://annahanell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0