Snart så byter vi!!!

Ja, nu är det bara tre veckor kvar, sen byter jag och Magnus!!! Då ska han va hemma på heltid med barnen och jag ska ÄNTLIGEN få komma tillbaka till mitt jobb!!! Som jag har längtat!!! Det ska bli så himla skönt! Magnus jobbar två av dom tre veckorna, så två veckor till "ensam" med barnen ska jag väl klara av... ser mig som ensam för att när han väl e hemma så är han så trött att han bara sover hela tiden i alla fall... "kul jul" va!?

När jag vaknade i morse kom Magnus och sa att han var tvungen att ringa till Mora, han hade varit uppe hela natten med tandvärk... Så det blev en tripp för honom till akuttandläkaren... när han kom hem (typ vid 14-15 tiden) gick han och la sig och sov till typ sju... Då höll jag på att försöka lägga barnen... sprang mellan vårt sovrum och Casper och Ciaras rum... dom somnade i alla fall tillslut... Jag som trodde Ciara skulle somna snabbt eftersom jag lyckats hålla henne vaken idag... men tji fick jag... då va hon nästan "övertrött" istället, hon hade kunnat extraknäcka som duracellkanin!, gick ur sängen hela tiden och ställde sig och hoppade i Caspers säng.... *suck* vad matt jag blir, och Cilia sen då som börjar gallskrika så fort jag lämnar rummet. Nej, nu blir det jätte bra om Magnus får va hemma så hon ser att det finns faktiskt andra, det måste inte vara MAMMA hela tiden!

Vad har vi gjort annars idag då... vi var inne på förmiddagen (väntade på att det skulle bli lite varmare), sen efter maten gick vi ut, typ när Magnus kom hem. Vi tog en promenad i skogen efter skoterspåret, var så lagom roligt med vagnen... men det gick bra, vi gick upp till kraftledningen (för er som vet vart den ligger hehe), tänkte att barnen skulle få åka i backen som är där.

Casper drog Ciara lite i pulkan när vi gick dit. Och på hemvägen försökte Ciara dra Casper hehe...

Morfar hade kört upp spår med "Grizzlyn" så det var helt OK. Ciara hade pulkan med sig, Casper lämnade bobben efter vägen, han orkade inte dra den... Mario fick då rejält med motion i alla fall... hoppandes i meterhög snö efter rådjur hehe... han va helt slut när vi gick hem, och det är inte ofta det händer :-D.


Nu sover i alla fall hela familjen utom jag, som vanligt ;-)... hör att Ciara och Cilia hostar lite uppe... hoppas inte dom blir sjuka igen...

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha snart får han känna hur de e att ha 3 barn :-)

2010-02-07 @ 23:35:12
URL: http://annahanell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0