En släng av magsjuka och tappade tänder...

Ja, igår kväll blev jag ÖVERLYCKLIG. ALLA barnen sov redan klockan halv åtta!!! Åh så skönt med en lugn kväll tänkte jag... men tji fick jag.... efter en stund vaknade Ciara och spydde rakt ut i sin säng!!! ÅH NEEEJ!!!!! Inte magsjuka!!!!! (Det kan även ha varit tandkräm... eftersom jag hittade henne i badrummet sugandes på en tandkrämstub tidigare på kvällen...) Ställde henne i duschen och tvättade av henne... sen fick hon ligga på soffan bredvid mig en stund och Magnus bäddade rent i hennes säng.
Insåg att det var lika bra att lägga sig eftersom natten kunde bli dryg... Magnus bar in Casper i min säng och jag bäddade ner mig i hans.
Som tur va spydde hon bara en gång under natten, men så fort hon hostade till, harklade sig eller nåt så bara flög jag ju upp med hinken till henne.... så det blev inte så mycket sömn för min del...
Jaja, idag har hon varit "som vanligt" igen. Hur pigg som helst, ätit och lekt... HOPPAS att det "bara" va tandkrämen, eller en väldigt mild släng av magsjuka... Ingen av oss andra har känt av nåt än i alla fall, det lär väl visa sig snart vad det var...

Idag har jag varit VÄLDIGT glad att jag har en torktumlare kan jag säga! Det blir en hel del tvätt när nån har magsjuka...
Ciaras Bertil blev vi oxå tvungna att tvätta, inte för att hon kräkts på honom, utan för att hon spillde kaffe på honom... Hon var väldigt tveksam till att jag skulle slänga honom i tvättmaskinen... Tog honom själv och började tvätta honom i diskhon :-) skruttan... Men tillslut blev det tvättmaskinen i alla fall... Och hon hade stenkoll på honom kan jag lova...


Casper var mest imponerad över att han kunde göra bakåtvolter hehehe...

Här om dagen tog jag tag i barnens rum, på riktigt! Barnen hade haft jordens röj-fest, typ tagit alla leksaksbackar och bara hällt ut ALLA leksaker i hela rummet!!!!!!! Ni kan ju tänka er hur det såg ut!!! I alla fall gjorde vi ett rejält ryck, sorterade upp alla leksaker där de skulle va, dammsög och så möblerade jag om! Det är nog det enda rummet i huset som går att möblera... vilket gör att det brukar få ut för mina ommöbleringsbehov ;-)
Glömde tyvärr ta "förebilder" men så här blev det i alla fall...


Det är faktiskt fortfarande lika städat, flera dagar efter... inte så vanligt, men barnen tyckte det va SÅÅÅÅ tråkigt och jobbigt och tog SÅÅÅ lång tid att städa ihop allt dom rivit ut, så dom vill nog inte ha det så igen.... man kan ju alltid hoppas att det gjorde lite verkan att dom fick va med :-)

Igår tappade Casper sin andra tand!!! Den har varit lös jätte länge och så igår kväll bestämde han att han ville ha ut den! Emma och Victor va här oxå. Han bad mig prova få lös den men jag fick inget riktigt tag om den, så då tog han tag och vred om den själv så den typ bara hängde i nån tråd, sen fick jag äran att vrida lös den helt :-)


Inte så lite stolt va han kan jag lova ;-) Vi la den i ett glas och på natten hade tandfén varit dit med en guldpeng så klart ;-)

Nej, nu blir det slappa i soffan ett tag innan det är läggdags...
I morgon ska jag följa min kära mor till Mora, hon ska på lasarettet. Hoppas inte det är allt för dåligt väglag...

Ha dé!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0