Hisskompis

Idag har jag för första gången i mitt liv varit "hisskompis" :-D

Det var en äldre dam som kom in på jobbet med rullator och skulle btala en räkning. Kassan ligger två våningar upp och hon kunde inte gå så hon var tvungen att ta hissen. "Men jag tycker då inte om att åka hiss" sa hon, "men jag kan följa med dig" sa jag.
Sagt och gjort klev vi in i hissen, hon stod och höll mig i armen hela vägen upp, där väntade jag på henne tills hon var klar med sitt ärende sen åkte vi ner igen, "Min hisskompis" sa hon och tittade på mig och log...

Tänk att så lite kan göra så mycket!

Varm i hjärtat blir man oxå av att få och kunna hjälpa nån annan :-)

Nu springer Cilia och delar ut skedar till mig och Magnus, tror hon plockar ur diskmaskinen... kanske skulle gå och hjälpa henne ;-)

Magnus har förresten rensat kylskåpet idag! Det blev så tomt så det ekar nästan när man öppnar! Men väldigt skönt att det är gjort ;-)

//Tite

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, man blir så glad av att göra någon annan glad!

2010-12-16 @ 15:03:06
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0