Sängbygge del 3 och Påsk-riddare

Så här ser sängarna ut idag... målade Ciaras säng en gång igår kväll och en gång till idag...

I morgon blir det nog taken (i sängarna) och "kojorna" under :-)
Det går framåt i alla fall!!!

I natt blev det inte så mycket sömn... med tre febriga barn... det slutade med att jag tog med mig Cilia och vi gick och la oss i Ciaras säng, då var klockan halv två... Så där har vi legat och trängts hela natten... Till råga på allt vaknade jag av väckarklockan kl.6 i morse... hade glömt att stänga av den...

I morse kom dom då ÄNTLIGEN!!! Frukostgästerna... Moa, Amanda, Malin och Robert! Som vi har längtat och väntat!!!!!
Det har varit lek och bus HEELA dagen! Så himla roligt!!!


Cilia


Amanda


Casper ny-klippt... Jag kllippte Magnus innan på dagen, sen kom Casper på att han oxå ville :-)

På eftermiddagen åkte Magnus ner med Ciara, först på sjukstugan (hon hostade hela natten och hela dagen... virus var det tydligen... hon fick lite starkare hostmedicin som hon skall ta på nätterna) och sen till farmor. Hon är där och vilar upp sig lite skrutt-gumman, blir inte så mycket vila av här hemma... Hon hade somnat vid halv åtta. Hoppas medicinen verkar så att hon får sova inatt nu...

På kvällningen klädde Casper och Moa ut sig till Påsk-kärring och Påsk-riddare...

Titta så fin Moa är!!!


Casper ville absolut inte vara påsk-kärring... så han fick bli påsk-riddare istället... (jag är mest glad att han klädde ut sig över huvud taget, eftersom han alltid "vill va jag" när det är nåt).
Med var sin korg med påsk-kort som dom målat gick vi en tur på "Bodvägen" :-) Mycket uppskattat kan jag lova! Här har det inte gått några Påsk-kärringar sen jag var liten.... Men nu så är det dags att återuppliva den traditionen igen!

Nu ligger vi i sängen efter en grill-kväll hos Malin & c/o, SUUUPER GOTT!!!! Fläskfilé, potatisgratäng, haloumi, sallad, vitlökssmör och "börni-sås" stod på menyn. Helt underbart gott. Men nu är jag så trött att jag nästan inte orkar hålla ögonen öppna, så nu blir det gnatt...

Ha nu en Riktigt Glad Påsk!

//Tite

Kommentarer
Postat av: kryck

Tycker att Casper gjorde helt rätt. Vi behöver fler modiga riddare!



Glad Påsk på er!

2010-04-03 @ 09:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0