Fullt ös - medvetslös...

Dagen har sett ut så här typ: cykel till jobbet, jobba hela dagen, cykel hem, lek och bus med godingarna, mat, "Jommorundan" med Casper (på cykel), Cilia, mormor och Mario, lägga barn, soffan och nu en dusch sen sängen...

Ja, nu känns det som att det är mer än fullt upp! Speciellt på jobbet! Varför ska ALLT göras på våren, i April och helst vara klart samtidigt!?!?!?
Och varför tror alla att man inte har nåt att göra och kallar till "obligatoriska" kurser... på våren så klart!?!?!? Hinner inte med någonting känns det som!!!

I går morse började jag med en sån obligatorisk kurs som jag och Vivi och ett gäng andra ska gå. Vi är en "pilotgrupp" för kommunen och om utfallet blir bra ska alla, eller dom flesta i alla fall, göra den.
Den handlar om Värdskap, att vara en bra värd. Tycker väl kanske inte att jag och Vivi är några dåliga värdar i dagsläget heller, men men ;-)

I alla fall, själva kursen (som var webb-baserad och skulle göras via datorn men slutprov) skulle ta ca 4 timmar. Man behövde inte sitta i ett streck utan kunde avbryta och förtsätta där man slutade. Jag och Vivi bestämde att vi skulle turas om att sitta med den och göra den, så vi "fick den ur världen" för det känns som att det är den som har stressat oss mest.
Som sagt, jag började igår morse och tänkte att det kan väl inte ta sååå himla lång tid.... PYTTSAN!!!! För det första blev jag ju avbruten hela tiden, och man skulle se på filmsekvenser och sedan kommentera dessa, så jag var ju tvungen att koncentrera mig! När jag setat med kursen HELA dagen hade jag gjort HALVA!!! Alltså, jag vet inte riktigt hur dom har tänkt. Hur är det meningen att man ska sitta flera timmar på jobbet och göra denna kurs??? Man har väl annat att göra också!!!

Idag tänkte jag göra andra halvan (som skulle ta ca 2 timmar), men det blev så klart en massa annat först... har ringt runt till kommuner i Dalarna för att se vad de har för rutiner i receptionen vid tex brand. Talade med en kvinna på en kommun och hon höll precis på med detta, hon hade telefontid när jag ringde och skulle återkomma när den var slut. Eftersom jag visste att hon skulle ringa tillbaka ville jag inte börja med kursen, ville inte bli avbruten i den. Pysslade med webben hela dagen och väntade och väntade... när klockan var kvart i tre orkade jag inte vänta längre utan tänkte att jag provar göra sista delen. Vad tror ni händer.... tio i tre ringer hon så klart!!!! Jag bad att få återkomma i morgon istället, för hon lät som att hon hade mycket bra ideér att komma med och jag vill verkligen ta mig tid att prata med henne.
Sista delen på kursen som skulle ta 2 timmar, gjorde jag klart på ca 1 timme, och jag fick dessutom godkännt!!! Så nu har jag till och med på papper att jag är en "God Värd" :-D !!! (Klarar man den inte så får man göra om den tills man får godkänt...)
En sak till, när man gjort klart kursen skulle man "utvärdera den",  och ge en kommentar, där skrev jag att "kursen i sig var bra, men att jag tyvärr inte tror att de som verkligen skulle behöva gå den kommer att få göra det"... För så är det väl alltid...

Fy vad mycket text det blev, om totalt ointressanta saker... men jag var bara tvungen att få gnälla lite ;-)

Ha dé!

//Tite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0