Phu vilken start på dagen!

I morse hällde Ciara (med hjälp av Casper) ut en halv flaska matolja på köksgolvet!!! ROLIGT!!! Det slutade med att jag stängde in dem i köket så dom fick torka... Efter en stund blev det fram med skurhinken och försöka få bort allt, och det vet väl alla hur lätt det är att få bort olja... NOT!!! Hoppas att om dom ser hur roligt det är att torka upp, då kanske dom inte gör det igen... eller i alla fall tänker till lite nästa gång... Synd bara att vi inte hade trägolv i köket... men nu är vår plastmatta väl in-oljad och skurad i alla fall...

Igår eftermiddag-kväll var jag, mormor, Casper, Ciara och Mario ner till "Utänne" eller Utänget som jag tror det heter egentligen, på promenad. Vi letade efter trollspön (roliga pinnar), och Casper hittade en klyka som såg precis ut som en slangbella. Efter en stund kom han med en jätte stor gren och sa "Mamma titta vilken stor TROLLBELLA jag har hittat" hahaha... ja, så kan det bli.

Tidigare på eftermiddagen lyckades Ciara få tag på en typ mattkniv och skar sig i tummen, hon skulle berätta och mormor frågade vad hon hade gjort  "Jag har knivat mig i tummen" heheh, härliga uttryck dom har dom små liven.

Här kommer lite höstkort

Casper på "Utänne" igår




Och Ciara...








När vi kom hem fick dom kladda med "maskerad-färger", det såg ut så här...




Efteråt blev det hopp i badet, trodde naturligt vis att det bara skulle vara att tvätta bort det... men ICKE!!! Efter en hel del skrubbande ser barnen nu ut att vara fulla med blåmärken... men men, det försvinner väl så småningom




Idag hoppas jag på några plusgrader ute så att jag kan vara i ladan och måla Ciaras säng som jag slipade klart igår.

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Hahaha åh så härligt! Allt är precis som vanligt med andra ord! :)

2009-10-14 @ 00:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0