Åh vilken tur!

I går morse kom Casper upp och klagade på att han hade ont i magen och mådde illa, vi skyndade oss in på toaletten och han spydde som en... ja... gris... ÅH NEJ!!! Bara vi inte åkt på nån kräk sjuka!!! Tyckte det luktade lite mysko av kräket, och det visade sig (som tur va) vara äta-ostbågar-i-smyg-tills-jag-spyr-sjukan... Han och Ciara hade fått tag på en stor oöppnad påse ostbågar, hällt ut allt i soffan och vräkt i sig... hrm... Jag hoppas att han kanske lärde sig en läxa, tveksamt i och för sig, men han kanske tänker till lite nästa gång.

Här kommer lite nya bilder

Hela ligan i höstmundering... det är inte specielt varmt här...




Glad-skiten Cilia




Vi var ute och plockade svamp igår. 1,5 timme resulterade i två fulla matkassar!!! Vi hade lejt bort de stora barnen till farmor och mormor för vi tänkte ha en lugn och skön barn-fri kväll, men efter all den svampen slutade det med att jag satt uppe till ETT på natten och rensade... Men nu har vi svamp, nästan 1,5 kilo blev det när det var klart :-D !!!
Magnus lagade mat när vi kom hem från skogen; renskavsgryta med kantareller MUMMA!!!




Nej, nu ska jag ta kvällen. Magnus jobbar HELA veckan som kommer, känns som att jag kommer att vara "ensamstående med tre barn"... tur att det bara är var tredje vecka...

Ska föresten fixa till en säng till Ciara, ena delen till en gammal våningssäng som Systeryster Lisa hade på sitt rum när vi bodde hemma hos mamma o pappa. Ska måla den, fixa madrass och köpa sänglådor att ha under tänkte jag. Börjar med att måla så får vi se hur lång tid det tar ;-)

Föresten, om ni undraar hur det går med mitt "bye-bye-fetto-försök" så visar vågen på -4 just nu... sakta men säkert så ska det här nog bli bra :-D!

Ha dé!

//Tite

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Åh nej! Ja, hoppas han lärde sig något ja.. :) Vad mysigt det ser ut! Imorgon är det bara elva dagar tills jag flyger hemåt! :) Och då blir det presentutdelning kan jag lova er! Pussar och kramar

2009-10-12 @ 03:20:49
URL: http://emmaelinahedin.blogg.se/
Postat av: Lillstrumpa

Kanon med -4 kilo förresten, det går som du sa sakta men säkert, är nog enda sättet det verkligen funkar på också tror jag! Bra jobbat! :)

2009-10-12 @ 03:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0